lördag 15 oktober 2011

if you take a mans son...

if you take a mans son...

hes got nothing left to lose-
- min son har en födelsedag - det är den dag jag blev en man - den viktigaste dagen i mitt liv-
dengång var jag full av kärlek och stolthet.

jag har en dotter också - jag har inte set henne växa upp

det här var inte mitt val och jag blev sjuk och galen- ville dö

det är det värsta som kan hända en man- det händer många män- och vi har inget att komma med

du blir en fara och ett hot mot familjen från en dag till den andra. du kan inte sova ,äta, tänka, det gör ont i hela kroppen ,du skiter tunn, hatar galet, hyperventilerar, gråtar och tänker svart.

det är en mardröm som inte sluter och ju mera du drunknar ju mera vatten häller folk - dina vänner, grannar,socialarbetare, myndigheter och till slut lever du under ytan ,ett avskild liv , ensam..och det finns ingen återvendå hur du än bär dig åt-så sjunker du- havet är djup...

men havet har också en botten och där kan du gå och undras över att du fortfarande andas. du sjunker inte mera- du finns inte mera på ytan.

du har nått botten men det finns vulkaner även på havets botten och när dom bryter ut så kan det till och med uppstå nytt land.en tropisk ö eller en iskall berg i arktis.

helt plötsligen small det och raseriet gick lös , elden tog mitt hem, men gav mig ny mark att stå på-

 men ve den som uppstår från dom döda, han skall dömmas av dom levande och gömmas bak murar och taggtråd- han ska straffas med daglig förnedring i avsatt tid.

vi tar hans rättigheter, frihet, allt-- vi tar vårdnaden om barnen , när han ligger ner ,försvarslös, han är ju kriminell en galning som har gått på havets botten och utlöst en vulkan.

men vi tar hand om barnen- dom har rätt till sin far- mera salt i såret- det är klart du få se dina barn, så res dig upp och smil, älska dina barn det har dom rätt till- enligt lagen.

inget du kan kräva givetvis- all makt till mamma,för hun vet bäst, så är det, det vet alla-- heliga moder.

 du ska betala, ta dit ansvar, försörja familjen- nej den är inte din längre- du ska bara betala, så länge du lever skall du betala ett pris, du skall aldrig glömma, du var stolt, du föll, du är maktlöst.

nu finns inga tårar kvar,bara ett sår - intet liv med dina barn- men dom finns som saltet i havet .

jag älskar havet och jag älskar mina barn

om du tar en mans barn han har fortfarande havet